Denna kurs är skräddarsydd för dig som arbetar inom HR-området för att effektivisera dina arbetsuppgifter. Du kommer att lära dig grundläggande funktioner i Excel och hur du skapar dokument som är professionella och lättöverskådliga. Kursen ger dig funktioner och lösningar för hur du automatiserar arbetsuppgifter för att undvika manuellt arbete. Du kommer även lära dig hur du använder pivottabeller och bearbeta databaser för att lättare kunna analysera data och ta fram bra beslutsunderlag.
Kursen riktar sig till dig som är nybörjar i Excel och/eller jobbar med Excel inom HR
Inga förkunskaper krävs
Huu går undervisningen till?
*Denna kurs är abonnemangsbaserad och du har full tillgång till kursen de första 12 månaderna från det att anmälan görs. Därefter kan du välja att avsluta eller behålla kursen med årlig förnyelse. Läs mer i Köpvillkor och FAQ
1. Grundfunktioner i Excel
(7 videoklipp | 1 quiz)
2. Få ditt dokument att se professionellt ut
(4 videoklipp | 1 quiz)
3. Funktionerna som snabbar upp ditt HR-jobb
(9 videoklipp | 1 quiz)
4. Bearbeta databaser
(6 videoklipp | 1 quiz)
5. Lär dig använda Pivottabeller för att analysera data
(7 videoklipp | 1 quiz)